HAE VALMENNUKSEEN

 

ONLINE TRAINING

Henkilökohtainen ETÄ-valmennus

Palveluprosessikuvaus

Henkilökohtaista valmennusta yli 18 vuoden kokemuksella

Henkilökohtaisen ETÄ-valmennuksen prosessikuvaus 

100% personoitu ja henkilökohtainen  

Valmennuspaikkoja on vapaana tällä hetkellä 1 kpl.

 

Käyn seuraavassa läpi mistä etävalmennuksen prosessi alkaa, mitä se pitää sisällään ja miten se etenee. Jokainen muodostuu lopulta asiakkaan näköiseksi ja alla olevat ovat ne raamit joissa toiminta tapahtuu.

 

1. Alkukartoitus ja haastattelu (zoom) 60min 

 

Valmentajan teettämän haastattelun ja taustatietokyselyn tavoitteena on saada kokonaiskuva siitä, minkälainen on lähtötilanteesi on terveyden, kuntomuuttujien ja kauttaaltaan elämäntilanteesi osalta. Tätä kautta valmennuksen suunnitteluun saadaan tärkeitä pohjatietoja. 

 

2. Alkumittaukset, tavoitteen asettelu ja kokonaissuunnitelman laadinta 

 

Valmennuksen aloittamisen yhteydessä valitaan tavoitteeseen liittyvät edistymisen seurantamenetelmät ja tehdään alkumittaukset. Nämä voivat liittyä esimerkiksi kehonkoostumukseen, kestävyyteen, voimaan tai liikkuvuuteen. Lisäksi tehdään käytännön arviointi motorisen taitavuuden, kehonhallinnan, liikkuvuuden, stabiliteetin, voimatasojen, lihastasapainon ja heikkojen lenkkien kartoittamiseksi. Tämä tapahtuu testiliikkeiden videoinnilla, jotka lähetetään valmentajalle Whats Appin avulla. Edellä mainittujen jälkeen rakennetaan kokonaissuunnitelma, joka huomioi kuntoliikunnan, ravitsemuksen, stressin, unen ja arkiaktiivisuuden. 

  

3. Harjoitussuunnitelman laadinta ja päivittäminen

 

Alkukartoituksen ja mittausten perusteella laaditut harjoitusohjelmat ovat personoituja ja elämäntilanteeseen sovitettuja kokonaisuuksia. Niissä huomioidaan elämäntilanteen mahdollistavat kokonaisresurssit (uni, palautuminen, stressi), vammat, sairaudet, tavoitteet ja omat toiveet sekä mieltymykset esimerkiksi liikuntamuotojen suhteen. 

 

4. Ravitsemusstrategian valinta ja ohjeiden laadinta

 

Terveyttä edistävä ravintoneuvonta on tärkeä osa kokonaisuutta, oli tavoite mikä tahansa. Sen rooli on merkittävä, oli tavoitteena sitten terveyspää edellä tapahtuva painonhallinta, kiinteytyminen, suorituskyvyn parantaminen tai yleinen terveyden sekä hyvinvoinnin tukeminen. Ravitsemuspuolen toiminta lähtee liikkeelle alkutilanteen arvioinnilla ja ravitsemusstrategian sekä lähestymistavan valinnalla. Näiden pohjalta laaditaan henkilökohtainen ravintosuunnitelma ja ohjeistus.  

 

5. Etätapaamiset valmentajan kanssa

 

Asiakashallintajärjestelmämme ja monipuoliset etätyökalut tarjoavat mainiot edellytykset henkilökohtaisen etävalmennuksen toteuttamiselle. Etätapaamisia suositellaan käytettäväksi kerran kuukaudessa rytmillä. Tarpeen tapaamisia voi olla tiheämminkin lisämaksua vastaan. 

 

6. Viikkoraportointi, harjoituspäiväkirja ja kotiseuranta

 

Valmennuksen edistymistä ja suunnitelmien toteutumista seurataan tiiviisti yhdessä valituilla menetelmillä. Näitä voivat olla viikkoraportointikäytäntö, asiakastilin sähköisen harjoituspäiväkirjan pitäminen ja tavoitteen asetteluun liittyvien muuttujien seuranta.  

 

7. Konsultointioikeus asiakastilin, puhelimen ja skypen  

 

Koko sopimuskauden ajaksi konsultointioikeus ja etätuki. Tämä toteutetaan oman Kuntokompassi Online verkkoympäristön ja henkilökohtaisen asiakastilin kautta. Kuntokompassi Online asiakastili on virtuaalinen tukikohta asiakkaan ja valmentajan välillä. Asiakastililtä löytyy kaikki projektiin liittyvät materiaalit, alkumittaukset, harjoituspäiväkirja, seurantatulokset, raportointi ja viestintätyökalut. 

 

Palvelukokonaisuuden hinta 

 

Henkilökohtainen etävalmennus on palvelukokonaisuus, joka sisältää kaikki elementit, joita vaikuttavuuteen tarvitaan. 

Etävalmennuksen 2 kuukauden starttikokonaisuus maksaa 499€ ja sisältää edellä kuvatun palveluprosessin mukaiset kohdat sekä konsultointioikeuden kahdelle kuukaudelle.

Tämän jälkeen arvioidaan yhdessä tarve mahdolliselle jatkolle. Jatkovalmennuksen hinta on 199€ kuukaudessa ja sopimus on toistaiseksi voimassa oleva.

Terveisin,

Marko Kuoppasalmi

Fysioterapeutti, FAF Personal Trainer & FIHF Physio Trainer

P.S. Lue myös minkälaisia asiakaskokemuksia minulla on kertynyt vuosien varrella. Asiakkaani ovat parhaita puolestapuhujiani. 

 

 

Oletko sinä seuraava onnistuja?

Case: Mikko Rantanen 32v.

Muuttujat noin 5-6 kuukauden aikana:

✔️  Paino -5,7kg (94,4 –> 88,7kg)

✔️  Lihasmassa + 4,2 kg

✔️  Rasvamassa – 12,4 kg

✔️  Rasvaprosentti – 12,4%

✔️  Vyötärön ympärys – 13 cm

✔️  Penkkipunnerrus 1 RM – 85kg → 120kg

✔️  Leuanveto toistomaksimi – 2 toistoa → 15 toistoa

Case: Tiina Kujamäki 32v.

Muutoksia 7,5 kuukauden aikana:

✔️ Rasvaprosentti 37,9% —> 17,7% (-20,2%)

✔️ Senttjä sulanut yhteensä – 75cm

✔️ Paino n. -20kg

✔️ Rasvamassaa -n.20 kg

✔️ Sisäelinrasva 13  –> 3 (viitearvot 1-9)

✔️ Vaatekaappi ja habitus uusiksi

✔️ Voimatasot perusliikkeissä +100%

✔️ Leikattu nilkka kivuttomaksi 

✔️ Niska- ja hartiaseudun kivut pois

✔️ Vireystaso ja työteho ylös

✔️ Hurahtaminen kuntosaliharjoitteluun